Ett lägligt sportlov är kommen

Idag blev jag brunett igen, en jätte fin färg som ser naturlig och skönt ut. Super nöjd! Rebecca är så duktig :-) Jag klippte mig lite kortare också, jag har verkligen en super fin längd som jag börjar trivas mer och mer i, men ibland saknar jag min långa svans som hängde längs bakhuvudet. Det blir verkligen en ful stump nu när jag sätter upp håret i den här längden, men det händer ju sällan. Mest under träningstid, vilket är ganska ofta nu för tiden. Nu känns det som att jag inte gör annat än hänger på TC, men jag befinner mig mest där för att jag är ledig från skola och praktik och behöver träna in passet, så att jag ska få börja instruera någon gång. Det går sakta med säkert framåt och snart står jag nog där framme ändå, tur att jag har den bästa mentorn jag någonsin kunde få som stöttar mig och finns brevid mig tills jag känner mig helt redo och trygg så att hon kan lämna mig själv i salen. Försöker hinna med annan träning också, som Power Box tex. Ett super duper kul pass som börjat på TC igen, kom och pröva vettja! Grymt när man har känslor att ta ut! 
 
På tal om känslor, min helg har varit känslig. Jag vet inte riktigt hur allting började men det började på fre och det varade till söndag. Lördagen var värst, herre gud vad jag släppte på trycket. Men det var väl behövligt, jag är alldeles för bra på att hålla inne saker hela tiden. Men vem ska jag ringa och prata med nu? Det är så svårt att förstå, jag får inte riktigt in det. Och ju mer jag tänker på det, ju mer frågor har jag, ju argare och ledsnare blir jag. Det blev bättre när Eddie kom på lördag kväll, han hade med sig massor med gott, massa kärlek och en riktigt varm famn. Jag älskar honom så mycket! Synd bara att jag inte alltid visar hur mycket jag uppskattar honom, jag gör liksom tvärtom oftare, känner jag.. 
 
Det är så jäkla skönt med lov, och det kom så himla lägligt! Jag har haft bra veckor på praktiken, ingen frågan om det! Trivdes som fisken i vattnet och det verkade som att personalen och de som bodde på boendet jag praktiserade på trivdes lika bra med mig. Men jag känner mig i behov av ledighet, några dagar att slippa tänka på vad klockan är, hur länge man får sova, hur länge man får vara vaken, om man har tid att åka någonstans, om jag måste plugga, osv. Jag försöker bara ta vara på den lediga tiden jag har med Eddie den här veckan, jag försöker träna så mycket jag kan och jag försöker göra sådant som piggar upp mitt liv lite. Idag har jag t.ex inte bara klippt mig, jag har ätit lunch ute med Rebecca, och på fredag ska jag fika med tjejerna från klassen, och på lör ska jag ha myskväll med mina andra tjejor som jag brukar spela spel med och äta och dricka gott med, sådant passar jag på att göra det här lovet! 
 
Lifestyle | |
Upp