Juni månad

Min gårdag kändes som tre nätter och fyra dagar, men kanske hade det att göra med att jag vaknade klockan halv åtta på morgonen och var fortfarande vaken 20 timmar senare. Hur som helst så hade jag en bra lördag. Evelina kom hit och åt choklad vid åtta tiden på kvällen, samtidigt som vi kollade på Perfect Sense en gång till för att försöka förstå vad som egentligen händer, men det gick sådär. Sedan åkte vi till henne i några timmar och pratade om allting mellan himmel och jord, som vi alltid gör, bästa Evelina! ..Tills det var dags för henne att krypa ner bredvid sin, och jag bredvid min.
 
Juni månad förra året var en riktigt, riktigt bra månad för min del och den kan bli svårslagen, precis som resten av sommaren. Men och andra sidan så har jag mycket att se fram emot denna sommar också, med mina nära och kära.. Det är bara sju skoldagar kvar och elva vanliga dagar till jag får sommarlov, till jag går ut grundskolan. Jag kan knappt förstå det själv, inte än. Men än så länge känns det bra, förutom att min klass ska splittras, en ny skola ska jag behöva komma in till och mina gamla lärare ska inte längre lära mig. Ja, just nu känns det konstigt, men samtidigt spännande. Det ska bli kul med lite nytt i livet, det ska bli skönt med pengar, det ska bli skönt med en Stockholmsresa, det ska bli skönt med värme, det ska bli skönt med lång ledighet. Låt dessa dagar springa iväg!
Lifestyle | |
Upp