Träningshelg och en fasta-vecka

Just nu, i dessa dagars stund, så bjuder livet på medgånger och det känns underbart. Jag har blivit tillfrågad om att bli instuktör, jag har gått en utbildning och jag har blivit bekfräftad, DET var en välbehövlig knuff fram i livet för mig. Jag behövde det verkligen! Vilken motivation man får! Jag ska öva och förbereda mig så mycket som jag bara kan så att jag snarast kan inviga min instruktörs plats och instuera i mitt första pass på en alldeles egen hand. Men jag kommer självklart att börja med min mentor och arbeta där ifrån, för även om jag kan passet ut och innantill så är det otroligt mycket svårare att instuera passet än att vara en av dom som går på passet och blir instruerad. En läskligt stor skillnad som jag inte alls hade tänkt på förrän idag. Det bästa med att få chansen att vara instuktör på TC är att få vara en av "kollegorna", för dom som finns på TC/NOVA är verkligen superhärliga och trevliga människor! 
 
 
Annars då? Pappa fyllde år igår, honom längtar jag efter! Jag längtar till nästa sommar då jag ska få åka enda till Paris och njuta en weekend med honom och Camilla. Jag längtar till påsklovet också, då ska jag äntligen få sätta mig på flygplanet ner till Stockholm igen! Och då får jag äntligen hälsa på Nathalie och hennes familj igen, dom saknar jag! Nathalie har äntligen fått flytta till ett hemtrevligare ställe än Astrid Lindgrens som också erbjuder ett "lånerum" som man kan få sova över i och det gör jag så jätte jätte gärna! Det ska bli super kul och jätte skönt att få spendera mer än någon timme eller två med dom. Förutom APL och fritid så har jag egentligen inte den fritiden som jag tror att jag har, skit uppgifter. Har ingen motivation att göra dom heller, uppgiften från skolan för praktiken är så jäkla lätt att skriva egentligen men ändå så jäkla svår, motivationen finns alltså inte där. Och engelskan gör jag inte heller för att jag vet att det kommer mer lektionstider till den.
 
Veckan som kommer är v10, det innebär sportlov för oss här uppe. GUD vad skönt det ska bli! Då ska jag övaövaövaöva att prata och instruera med headset, jag ska prova på nya pass och jag ska studera andra instruktörer och jag ska framför allt träna in passet som jag själv ska få äran att instuera i! Jag längtar efter att få komma igång, verkligen! Super glad att jag fått en sådan här chans för det måste ju verkligen vara det roligaste extrajobbet man någonsin kan få, ett litet sidan-av-arbete som består av träning?! Bästa!
 
Jag har börjat på en detox idag, måndag morgon. Beställde den för flera veckor sedan men har inte hittat någon tid till att utföra dessa fem dagar utan riktig mat, träning och energi. Jag kan inte säga att jag mår dåligt av den (än så länge bara första dagen) men energin tar slut fort när den väl kommit efter de mål man får äta. Vanligtvis dricker jag ett glas juice eller så får jag "äta" en skål med buljongvatten. De smakar super gott allt ihop FÖRUTOM saltvattnet man ska dricka första morgonen för att få magen rensad, fy och blä! Tur att det bara är första morgonen! Sedan är de ofta ett "fasta-te" som gäller till mellistiderna. 5 dagar låter långt borta ibland och nära ibland, det här ska jag nog klara ska jag se! Idag jobbade jag till tolv och tis och ons är jag ledig, det här kommer inte vara några problem ifall energin är ännu sämre de två kommande dagarna. Värre blir det om energin fortfarande inte finns fjärde och femte dagen(som då är de två sista), för då jobbar jag! Men de sägs att tredje dagen ska vara "värst" för den som upplever något sådant, därför valde jag att vänta till nu eftersom att jag då hade turen att få vara ledig.
Lifestyle | |
Upp